Reisvoorwaarden van Sembo

 

Sembo maakt deel uit van de Stena Line Travel Group AB en is gevestigd in Helsingborg. Sembo zorgt voor accommodaties en Stena Line Scandinavia Group AB respectievelijk HH Ferries Helsingborg AB zorgen voor de overtocht met de veerboot. Sembo bemiddelt ook in andere vervoerdiensten zoals vliegtickets, huurauto's en transfers. De betaling van zowel het vervoer als de accommodatie wordt aan Sembo verricht.

 

Als er geen andere overeenkomst getroffen wordt, kiest de reiziger zelf de producten of diensten of een combinatie van deze, uit het beschikbare aanbod op de website. Er gelden verschillende voorwaarden voor het boeken van een accommodatie respectieve transport.

 

Indien er een overeenkomst voor een reispakket inbegrepen is, gelden de voorwaarden van het Svenska Resebyråföreningen (Zweedse Reisbureauvereniging) voor een reispakket.

Sembo heeft statelijke reisgaranties gesteld voor Kammerkollegiet volgens de reisgarantie wet.

 

Sembo richt zich tot privé reizigers.

 

Ingang van de overeenkomst

 

Boeking en bevestiging

 

 

De verantwoordelijkheid van de uitvoering van de dienst   

    

Wanneer Sembo diensten voor een ander bedrijf aanbiedt, dan is het laatstgenoemde bedrijf aansprakelijk voor de uitvoering van de dienst, en hun reis-/transport voorwaarden gelden. Sembo kan daarom niet aansprakelijk gehouden worden voor bijvoorbeeld wijzigingen in een tijdtabel, geannuleerde vluchten/veerboten, bagage, faillissementen of andere gebeurtenissen die met de uitvoering te maken hebben. Eventuele aanspraak, na aanleiding van tekortkomingen in de uitvoering, moet rechtstreeks bij de leverancier gemaakt worden.

 

Betaling

Prijzen

De prijzen van onze producten en diensten worden weergegeven op onze website. De prijzen kunnen van tijd tot tijd veranderen maar deze veranderingen zijn niet van invloed op reeds geaccepteerde boekingen.

In het geval van overduidelijke prijsfouten behoudt Sembo het recht voor om de prijs te corrigeren op onze website EN voor reizen die reeds voor de incorrecte prijs geboekt zijn. In dit geval zal Sembo aanbieden om ofwel uw reservering te behouden voor de hogere prijs, ofwel uw resevering kostenloos af te boeken, afhankelijk van beschikbaarheid.
Sembo behoudt het recht voor om u producten of diensten met een overduidelijk foutive prijs niet aan te bieden, ook nadat u een boekingsbevestiging heeft ontvangen. 

 

Annuleringsverzekering

Annuleringsverzekering

 

Annuleringsverzekering PLUS   

Reisdocumenten

 

Pas en visum

 

Het is de eigen verantwoordelijkheid van de reiziger de formaliteiten in acht te nemen die vereist zijn om de reis te maken, zoals bijv. pas, visum, vaccinatie en verzekering. Sembo is niet verantwoordelijk voor de kosten veroorzaakt door gebreken in de formaliteiten van de reiziger.

 

Annulering, toeslag en wijzigingen

 

Appartement/vakantiehuis/huisje/hotel/toegangskaarten

 

Annulering: Appartement/vakantiehuis/huisje

31 dagen of meer - 10% van de respectievelijke prijs

30-16 dagen - 20% van de respectievelijke prijs

15-8 dagen - 50% van de respectievelijke prijs

7 dagen of minder - 100% van de respectievelijke prijs

 

Annulering: Hotel*/toegangskaarten

4 dagen of mee - 10% van de respectievelijke prijs

3 dagen of minder - 100% van de respectievelijke prijs

   *) Voor hotels buiten Europa, en voor Disneyland ®Resort Parijs gelden de annuleringsregels voor appartementen.

 

Toeslag en wijzigingen: Appartement/vakantiehuis/huisje/hotel/toegangskaarten

De kosten voor wijzigingen, bijv. veranderen in een andere accommodatie, een andere verblijfsperiode of naamswijziging.20/wijziging

Bij wijzigingen in een andere verblijfsperiode of een andere accommodatie gelden de wijzigingskosten voor appartement/vakantiehuis/huisje/hotel buiten Europa, en voor Disneyland ®Resort Parijs tot 31 dagen voor de afreis. Voor hotel/toegangskaarten tot 4 dagen voor de afreis. Daarna worden wijzigingen gelijkgesteld aan annulering en nieuwe boeking. Wijzigingen kunnen ertoe leiden dat de prijs wordt veranderd. De boeking kan zonder kosten binnen 7 dagen vanaf de boekingsdatum worden gewijzigd of geannuleerd (geldt niet voor de vlucht), op voorwaarde dat dit meer dan 40 dagen voor de afreis is. Als de reiziger een aanbetaling heeft gedaan, wordt deze terugbetaald.

 

Vlucht

 

Annulering: Vlucht

Nadat de betaling gedaan is  -  100% van de prijs

 

Toeslag en wijzigingen: Vlucht

Op voorwaarde dat de regels van de luchtvaartmaatschappij wijzigingen toelaten. vanaf € 50 + de vergoedingen van de luchtvaartmaatschappij/ticket

 

Vliegtickets zijn persoonlijk. Naam en datum op het vliegticket kunnen in de regel niet worden gewijzigd. Een ticket dat om deze reden onbruikbaar wordt, wordt niet terugbetaald. 

   

Verboot

 

Annulering: Veerboot via Stena Line

Economy - Geen terugbetaling

Flexi/Premium/Kampanj (Campagne)  

15 dagen of meer - 0% van de prijs

1–14 days - 50% van de prijs

De afreisdag of later - 100% van de prijs

   

Toeslag en wijzigingen: Veerboot via Stena Line

Wijziging van naam, adres, telefoonnummer etc.

Economy - Geen betaling.

Flexi/Campaign - No charge.

Premium - Geen betaling.

 

Wijziging van route of tijd van de afreis.

Economy - Er wordt een nieuwe prijs berekend + betaling van SEK 500.

Flexi/Campaign - Er wordt een nieuwe prijs berekend. Geen betaling.

Premium - Er wordt een nieuwe prijs berekend. Geen betaling.

 

Verandering van het type voertuig.

Economy -Geen betaling.

Flexi/Campaign -Geen betaling.

Premium - Geen betaling.

 

Toeslag op een boeking, bijvoorbeeld een extra hut zonder de lijn, datum of vertrektijd te veranderen.

Economy - Er wordt een nieuwe prijs berekend. Geen betaling.

Flexi/Campaign - Er wordt een nieuwe prijs berekend. Geen betaling.

Premium - Er wordt een nieuwe prijs berekend. Geen betaling.

 

 Wijzigingskosten zoals boven worden ingehouden per route en gelegenheid.  Bij wijziging per telefoon komen er nog 100 kr/wijziging bij.  Wijzigingen via de homepagina kunnen tot 2 uur voor de afreis zonder kosten worden gemaakt, dit geldt niet voor Economy.  Bij wijziging in een andere vertrektijd/vertrekdag kan de prijs worden gewijzigd.

 

Huurauto

Annulering en wijzigingen: Huurauto

Op zijn laatst 24 uur voor het ophalen van de auto                                  0% van de prijs

Minder dan 24 uur voor het ophalen van de auto                                 100% van de prijs

Wijzigingen minder dan 24 uur voor het ophalen worden gezien als een annulering en een nieuwe boeking.

Wijzigingen kunnen voor prijswijzigingen zorgen.

 

Sembo brengt administratiekosten van €20 per wijziging/annulering in rekening.

 

Transfer

Annulering en wijzigingen: Transfer

Binnen Europa

op zijn laatst 24 uur voor de geboekte transfertijd                                                    0% van de prijs

minder dan 24 uur voor de geboekte transfertijd                                                   100% van de prijs

 

Buiten Europa

op zijn laatst 48 uur voor de geboekte transfertijd                                                     0% van de prijs

minder dan 48 uur voor de geboekte transfertijd                                                    100% van de prijs

 

Wijzigingen minder dan 24 uur (binnen Europa) / 48 uur (buiten Europa) worden gezien als een annulering en een nieuwe boeking.

Wijzigingen kunnen voor prijswijzigingen zorgen.

Sembo brengt administratiekosten van €20 per wijziging/annulering in rekening.

 

Kinderen/baby's tellen als 1 persoon bij elke transfer boeking. Bij het reizen met baby's wordt aanbevolen een eigen kinderzitje mee te nemen.

Bagage wordt berekend volgens de beperkingen die gelden voor geplande vluchten: Eén koffer en één stuk handbagage per persoon. Alle extra bagage zoals een fiets, golftas enz. moet vooraf geboekt worden en er zullen hiervoor extra kosten in rekening worden gebracht.

Het aantal passagiers dat staat vermeld op de bevestiging is het aantal passagiers waarvoor de transfer geboekt en betaald is. De transfer voucher MOET meegenomen worden en deze zal afzonderlijk naar het opgegeven e-mailadres verstuurd worden.

 

Wijzigingen voor de afreis

 

Aansprakelijkheid tijdens de reis

Fouten en gebreken

Reclamatie

 

Reisgarantie

 

Overige

 

Privacybeleid

 

Minderjarigen zonder begeleiding van een volwassene

 

 



 

Updated 2017.07.26 MK